Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets
Vespa LXV 25Km Snorfiets

Vespa LXV 25Km Snorfiets

Levertijd 2 tot 7 dagen
169
Laatste items in voorraad
€ 2.999,00
Inclusief belasting

Zeer unieke Vespa LXV uit 2013.

 

Deze scooter kwam lichtelijk verwaarloosd bij ons binnen. Met de wens om altijd al een Vespa uit deze productie periode te willen reviseren was de keuze snel gemaakt.

 

Merk: Vespa

Type: LXV

Snorfiets/bromfiets: Snorfiets 25Km/u.

Staat: Nieuwstaat.

Snelheid: 25Km/u. Aangepast tot 35Km/u op de teller.

Garantie: Ja, zes maanden Bovag.

Schade: Nee

 

Zie onderstaand voor meer info over dit unieke project!

Deze Vespa is tot aan het Frame volledig uit elkaar geweest om alles tot nieuw staat te herstellen. We zijn begonnen met het frame en al het kapwerk te demonteren. Vervolgens hebben we deze delen weg gebracht naar de spuiter om alle schade plekken te laten herstellen en deze opnieuw te laten spuiten in het originele Vespa LXV Portofino green. In afwachting tot het frame weer terug kwam zijn we ons gaan focussen op de motor.

 

Uiteraard willen we de motor volledig reviseren. Na de demontage hebben we de motor carters eerst laten stralen voor het beste uiterlijk. Bij terugkomst van de glansende carters konden we beginnen aan de revisie! Om de Vespa ook echt als nieuw te kunnen presenteren hebben we alle slijtage gevoelige delen vervangen. Hieronder een overzicht:

 

1. Nieuwe Originele cilinder

2. Nieuwe Originele Krukas incl de lagers 3. Nieuwe Originele Olie en Distributie ketting 4. Nieuwe Variateur incl gewichten en v-snaar 5. Nieuwe Olie, olie filter, transmissie olie, nieuw luchtfilter element, nieuwe Bougie, Bougie dop, Bougie kabel en een nieuw Spruitstuk 6. Carburateur gereinigd en de kleppen correct afgesteld.

 

Na de motor revisie zijn we verder gegaan met het uiterlijk. We hebben de Transmissie deksel, het hitteschild van de uitlaat en de velgen weg gebracht om deze te laten voorzien van een Coating laag in het hoog glans zwart. Nu even afwachten tot het frame weer terug kwam…

 

Het frame is weer terug van de Spuiterij! Met veel plezier zijn we weer begonnen met het opbouwen. Bij montage van het gereviseerde motorblok hebben we ook de achterschokbreker ( nieuw origineel ) en het Subframe ( nieuw origineel ) vervangen. Met oog op details was dit absoluut geen slecht idee.

 

Inmiddels waren de gecoate delen weer terug en klaar voor montage. De Velgen hebben we voorzien van nieuwe White wall banden en het hitteschild hebben we gemonteerd op een gloed nieuwe originele uitlaat. De Vespa begon flink op te knappen maar met het oog op detail was ze helaas nog niet af.. Nieuwe middenstandaard, nieuwe rem hevels, nieuwe handvatten, nieuwe spiegels, nieuwe koplamp, nieuwe Vespa emblemen, nieuwe sierstrips en nieuwe knipperlichten ( Getint met led lampen ) deed de Vespa flink opknappen!

 

Uiteraard hadden we vooraf al rekening gehouden met de aangetaste voorvork en schokbreker aan de voorzijde, er was verder niets mis mee en functioneerde prima.. Maar sloot zeker niet meer aan bij de in nieuw staat verkerende Vespa. Aangezien dit toch teveel op viel werden ook deze delen vervangen. Een nieuwe voorvork, nieuwe stuurlagers, nieuwe schokbreker, nieuwe wiel adapter, nieuw wiellager en alles gemonteerd met overal nieuwe bouten.

 

Nu is de LXV echt bijna af! Motor perfect afstellen, onderzijde van het Frame beschermen tegen steenslag met een coating laag, het donker bruin echt leder zadel laten invetten en voor de veiligheid nog snel een origineel alarm gemonteerd.

 

De Vespa verkeerd absoluut in top staat. We hebben de originele tellerstand van 14717 laten staan omdat eerlijkheid telt.

 

Wil jij genieten van deze unieke scooter? Bel ons gerust voor een gezellige bezichtiging. Waar we ongetwijfeld net zoveel tijd voor nemen!

 

Scooterparadise Amsterdam.

Product toegevoegd aan de verlanglijst
Product toegevoegd aan vergelijking

Wij gebruiken cookies om het online winkelen bij Scooterparadise gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies. Lees onze privacy verklaring voor meer informatie.